Alweer 2 weken geleden.. Sorry! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sjoukje Mekkes - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken geleden.. Sorry! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sjoukje Mekkes - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken geleden.. Sorry!

Door: Sjoukje Mekkes

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

27 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Good afternoon everyone!

De afgelopen week heb ik meer zelfstandig kunnen werken op stage en heb ik natuurlijk weer veel geleerd.
Vrijdagavond hadden we een afscheidsfeest omdat er twee collega’s weg gingen. Na het werk om 18u gingen we met z’n allen naar een club. Het is hier sowieso niet raar als je direct vanuit je werk aan het bier gaat in een café. Ook heb ik opgemerkt dat ze hier wel wat beter kunnen dansen dan in Nederland! Ze hebben hier serieuze moves.

Zaterdagochtend ben ik naar de Camden Lock Market gegaan. Iedereen die naar Londen gaat, MOET hierheen. Het is echt geweldig, je kijkt je ogen uit. Als je over de hoofdstraat loopt, lijkt het gewoon een superdrukke winkelstraat (met wel wat aparte winkels), maar verder niet zoveel bijzonders. Als je een klein straatje links of rechts afslaat kom je in een doolhof van gangen terecht, die trouwens erg ruiken naar wierook. Het staat tjok vol met kraampjes, overal staan kraampjes en stalletjes. Er zijn veel dezelfde kraampjes, maar er zijn ook kraampjes met super leuke spulletjes… It’s just amazing.
Nadat ik maar liefst drie uur heb rondgedwaald tussen alle kraampjes ben ik op de bus gestapt richting centrum. Als je bovenin een dubbeldekker vooraan gaat zitten kan je erg veel zien. Eerst ben ik met de bus helemaal door het centrum naar Waterloo station gegaan en vanaf daar met een andere bus, weer midden door Londen heen richting huis. Het was het echt waard. De bussen rijden hier gewoon over Oxford street en langs alle andere beroemde plekken. Hierdoor heb ik veel gezien en kon ik overal mooie foto’s van maken. Ook kon ik vermakelijk toekijken hoe alle mensen zich beneden door de drukte heen moesten werken. Ik heb er m’n eigen tourbus van gemaakt. Wel was ik steeds wat angstig, ik zat te wachten tot dat we iemand overreden. Als boven in zit, op de rand, lijkt het net alsof je over de mensen heen rijd. Het is al met al wel erg gevaarlijk.

Op dit moment, zondag, ben ik in het park vlakbij mijn huis. Heb net mijn eerste opdracht voor school afgerond en zit te genieten van de zon. Voor het schrijven heb ik geen internet nodig, dus dacht dat ik wel lekker buiten kon zitten!

Ook is het trouwens geweldig dat alle winkels hier ’s avonds laat nog open zijn. Wel vind ik het een beetje raar dat mensen hier midden in de nacht nog complete boodschappen doen..

Inmiddels is het alweer een week later..
Mijn vierde week zit er alweer op. Deze week heb ik voor het eerst een boeking helemaal zelf geregeld en wordt ik helemaal blij als iemand mailt, Hi Sjoukje, thank you for your response. Jaaaa, ze mailen mij nu ook al!
Er is zeg maar een gezamenlijke inbox voor de meetings. Vooral Nadeem en ik hebben hier te maken. Veel gasten schrijven in het algemeen of naar Nadeem. Dus ik was super blij toen ik mijn eerste reactie terug kreeg met mijn naam erboven!
Maandagavond waren Leendert en Hielke hier! Natuurlijk vond ik het hartstikke leuk om Leendert weer te zien!
Ze vertrokken dinsdagochtend alweer vroeg om verder te gaan naar Ierland.
Woensdag kwamen er twee leraren langs op stage! Ik had van te voren met Sharon, mijn begeleider, de agenda voor deze afspraak doorgenomen. Ik had besloten dat ik de showround door het hotel wel wou doen. De hotelkamers en de vergaderruimtes laten zien. Wel was er één probleem, ik had nog nooit een showround gegeven. Wel ben ik met collega’s mee geweest om te kijken hoe zij het deden, maar ik had het nog nooit zelf gedaan. Dus daar was een klein probleem. Francisco, de manager, zei dat ik een spoedcursus van Ester zou krijgen en na de tijd moest ik het voor hem voordoen. Oohnee.. Dus wij super snel een showroudn doen en Ester heeft me geleerd wat ik allemaal moest vertellen. Daarna heb ik het voorgedaan voor de manager en hij zei vooral dat ik gewoon rustig moest blijven. De leraren kwamen 25 minuten te laat, underground troubles, en daardoor hadden we alleen nog maar tijd voor een gesprek. Neeeee, al die stress voor niks!
Het gesprek ging wel super goed en Francisco en Sharon waren alleen maar super positief over mij! TOP!
’s Avonds ben ik samen met Rosalie uit eten geweest en hebben we nog een kijkje genomen in China Town, doorgelopen naar Piccadilly Circus (Met de grote reclameborden) en de grote speelgoed winkel Hamleys bezocht. (Erg leuk dat alles ’s avonds zo laat nog open is!)

Ik zal zo naar Zuid Londen, daar afgesproken met Leendert en Hielke die weer op de terug reis zijn!

Bye Bye!

  • 27 September 2014 - 22:56

    Baukje Aans:

    Hi Sjoukje,
    Leuk geschreven!
    Volgens mij heb je het wel naar je zin op je stage adres en vermaak je je ook wel in Londen.
    Je hebt geen reisleider/gids nodig in Londen, die ben jezelf, knap.
    Jammer dat je stagebezoek zo is gelopen........
    En als je terug bent in Nederland kun je iedereen de goeie moves leren!
    En ook al visite vanuit Nederland, leuk!
    Mei freonlike groetnis,
    Baukje

  • 29 September 2014 - 19:53

    Sjoukje Mekkes:

    Hi Tante Baukje!
    Bedankt voor de reactie!
    Haha, ik zal tante Baukje zeker de goede moves leren!
    Het gaat erg goed hier!
    Groetjes Sjoukje

  • 01 Oktober 2014 - 17:12

    Albert Boersen:

    Hoi Sjoukje!

    Klinkt goed allemaal daar. Ik had van leendert gehoord dat je het ook erg naar je zin hebt. Ik herken ook wel veel dingen, vooral die winkels.. Wen er maar vast aan als je weer terug bent in Nederland haha.
    Zo te lezen red je je ook wel met de taal;) praten ze ook echt engels met accent daar?

    Ik hoop dat ik (evt samen met leendert) kan fixen dat ik ook langs kan komen. Dan kun jij ons wel even de betere plekjes van Londen laten zien he?

    Groeten, en heel veel succes!

  • 01 Oktober 2014 - 18:47

    Sjoukje:

    Hoi Albert!

    Ja klopt, heb het erg naar mijn zin!
    Ja, de taal gaat erg goed! Het accent kom je niet bij veel tegen omdat veel inwoners hier niet echt engels zijn, London is erg multicultureel. En van de bijna 60 werknemers in het hotel komen er maar 4 echt uit Engeland. En ja, die hebben dan wel een accent. Ik vind het persoonlijk wel een erg mooi accent!

    Tuurlijk, kom maar langs!

    Groetjes Sjoukje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoukje

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 2307
Totaal aantal bezoekers 5556

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage in Londen

Landen bezocht: