Tijd gaat snel! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sjoukje Mekkes - WaarBenJij.nu Tijd gaat snel! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sjoukje Mekkes - WaarBenJij.nu

Tijd gaat snel!

Door: Sjoukje Mekkes

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

07 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Goooddmorning!

De eerste werkweek zit er alweer op. Mijn eerste indrukken zijn:

- Mijn collega's zijn echt super aardig.
- Het werk op kantoor is easy vergeleken met alle andere afdelingen, (Minder gesjouw, gezwoeg en gezweet) Vrijdag was echt heerlijk, eerste dag op kantoor.
- Het eten tussen de middag is wel oké
- In het hotel werken maar weinig echte britten, mijn collega's komen echt overal weg.
- Londen is echt verschrikkelijk druk, echt druk druk.
- De underground is supersnel, maar druk, lawaaierig, winderig. Ik kan proberen een keer op te nemen wat voor verschrikkelijk geluid de underground maakt. (Doet zeer aan je oren)
- Er is een duidelijk verschil tussen waar ik woon en het toeristische centrum.
- Ze hebben hier hele lange roltrappen van en naar de underground. Deze zijn verschrikkelijk eng! Niet kijken!
- Ik ben hier echt lang van lengte. Er is al meerdere keren gevraagd hoe lang ik ben. Ik ben bijna 2 koppen groter dan sommige collega's..

Woensdag liep ik mee bij de receptie. Tot 12 uur kunnen gasten bij ons uitchecken, hier is de receptie dan ook de hele ochtend druk mee. Ook komen er veel mensen binnenlopen die voor de evenementen komen die die dag plaats vinden in het hotel. Het is al met al erg druk. Om drie uur kunnen gasten inchecken, tussen twaalf en drie komen ook veel gasten die wat eerder willen inchecken. Dit moet eerst bij de housekeeping gecheckt worden of het wel kan, de kamer moet natuurlijk wel schoon zijn. De ene keer hebben ze geluk, de andere keer moeten ze nog even wachten. Het in en uitchecken is erg moeilijk. Het systeem is ook erg ingewikkeld. Er werd ook al tegen mij gezegd dat je na een maand pas kon zeggen dat je goed kan in en uitchecken. Ik heb dan ook alleen veel gekeken.

Donderdag liep ik mee met de operations manager Joszef. Er was een groot evenement voor 120 personen, zij hadden ook alle zeven zalen geboekt. Eén zaal werd gebruikt voor de koffie/thee en lunch enz. Eén zaal voor de bijeenkomst, en de drie kleinere vergaderzalen voor de workshops. Er moest drie keer koffie/thee klaar staan, om kwart voor één de lunch en om vier uur de drankjes. Elke keer als er bijvoorbeeld een koffie/thee ronde klaar was, moest alles weer in orde worden gebracht, dit heb ik dan ook vooral gedaan. Ik heb leren lopen met een dienblad! Niet zo moeilijk eigenlijk. Het was erg leuk om mee te maken hoe het is om een evenement op zo'n dag te verzorgen. Je hebt een bepaalde tijd om alles weer te vernieuwen, dan komen de gasten en moet je ervoor zorgen dat ze bediend worden en dat het schoon blijft, je blijft constant met borden en kopjes naar de afwas lopen.

Dit waren de eerste vier dagen van mijn stage, alle vier de dagen heb ik met andere afdelingen meegelopen, alle vier de dagen was ik bekaf toen ik thuis kwam. Vrijdag was dan mijn eerste dag op kantoor, ik kreeg van alles uitgelegd over wat ik de komende tijd ga doen. Ik ga vooral samenwerken met Nadeem, wij gaan samen alle aanvragen voor evenementen verwerken. Dus iedereen die een evenement in het hotel wil houden komt bij ons. (Op bruiloften en kerst na, dat doet Esther). Ik heb veel uitgelegd gekregen over het planningssysteem waar we mee werken en wat de gang van zaken is. Nu begint het echt leuk te worden!
Vandaag hadden we ook Fish and Chips als lunch, lekker!

Zaterdag heb ik de laatste spullen uitgepakt/opgeruimd, dit heeft toch even geduurd! Nu is mijn kamer klaar en netjes. Ook ben ik gezellig met Rosalie op stap geweest! We hebben heel Oxford street doorgelopen en hebben daar natuurlijk wel wat winkels bezocht. We hebben erg lekker gegeten bij een klein restaurantje en zijn daarna richting Leicester square gegaan. Daar was het dan ook super druk! We kwamen M&Ms World tegen en hebben daar onze ogen uitgekeken! Wat kan je allemaal wel niet bedenken met M&Ms erop?! Ze hebben daar van alles! Ruggenkrabbers, ijsscheppen, magneten, kussens, kleding, bekers en nog veel meer! Ik zal er wat foto's van op zetten!

Vandaag komt Rosalie kijken waar ik woon! Ook gaan we nog even de stad in.

Bye Bye!





  • 07 September 2014 - 11:06

    Baukje Aans:

    Moarn Sjoukje,
    Leuk om je verslag te lezen.
    Je zit zo te lezen in een heel groot hotel waar veel werk is.
    Mooi dat je alles voorelkaar hebt.
    Veel plezier met het stage lopen en genieten!
    Mei freonlike groetnis
    Baukje

  • 07 September 2014 - 23:12

    Rosalie Snellink:

    Leuk geschreven!! En leicester square was echt druk ja! Je kan straks zo in de horeca werken ;)

  • 07 September 2014 - 23:41

    Sjoukje Mekkes:

    Hoi Tante Baukje!
    Het hotel heeft honderd hotelkamers en er zijn zeven vergaderruimtes!
    Heel erg bedankt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoukje

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 5560

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage in Londen

Landen bezocht: