Eerste dagen in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sjoukje Mekkes - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Londen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Sjoukje Mekkes - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Londen!

Door: Sjoukje Mekkes

Blijf op de hoogte en volg Sjoukje

02 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello!

De reis begon op Donderdag 28 augustus. Leendert en ik zijn met de auto vertrokken richting Londen. We moesten om 9:00 in Duinkerken zijn om in te checken voor de boot. Door wat verwarring bij het laatste stuk rijden, dachten we dat we te laat waren voor de boot, gelukkig konden we gewoon aansluiten bij de andere auto's. Een uur van te voren inchecken wordt niet zo nauw genomen, na ons kwamen nog veel meer auto's. De eerste tien minuten was het tochtje op de boot nog leuk, daarna begon de verveling. De overtocht duurde twee uur, sommige passagiers lagen dan ook heerlijk te snurken op de bankjes.

Bij aankomst in Dover was het erg druk, heel veel vrachtwagens en file. Tuurlijk moesten we nu opeens links rijden, gelukkig kan Leendert goed auto rijden en had hij dit snel onder de knie. Vanaf Dover zijn we richting Londen gereden. We hebben een hotel opgezocht net voor Londen in het plaatsje Dartford. Zo maak je nog eens wat mee. Ik denk dat we bijna een uur hebben rondgereden voor een parkeerplaats, om vanaf daar naar een hotel te gaan. Het hotel was wel een beetje scheef en had een erg laag plafond, wel konden we er slapen. Ik zal proberen een foto op deze site te zetten.

Vrijdagochtend vroeg konden we bij het hotel terecht voor een ontbijt en wel een echt English Breakfest. Nou, dat is niet echt mijn ding. Hierna zijn we naar Londen gereden, hier had ik afspraak om een kamer te bekijken. We zijn er onderweg achter gekomen dat Engelsen een typische rijstijl hebben. Het is heel normaal om je auto gewoon ergens tussen te drukken (ook als vrachtwagen) en veel te toeteren, Iedereen rijdt overal en je moet donders goed opletten.
De eerste kamer die we bezochten heb ik ook meteen toegezegd. 's avonds zou het contract worden getekend en zou ik de sleutel krijgen. In de tussentijd hebben Leendert en ik de omgeving hier wat verkent
Het is een multiculturele buurt met erg verschillende mensen. Op de hoofdstraat zijn er allemaal kleine winkeltjes waar je eerst wel even bij nadenkt voordat je er naar binnen stapt, wat is wel te vertrouwen en wat niet. Maar er zitten ook echt wel leuke en handige winkeltjes tussen. Hierna zijn we naar Rosalie gegaan, zij is een klasgenoot en vriendin van mij die ook hier in Londen stage loopt. Zij was vrijdag net aangekomen bij het hotel en wij hadden één van haar koffers achter in de auto. Het was erg leuk om te zien waar Rosalie stage loopt, ook omdat ik het nu kan vergelijken met wat ik doe.
Toen ik 's avonds de sleutel kreeg hebben we mijn kamer meteen wat ingericht zodat we er in ieder geval normaal konden slapen. Ook heb ik mijn eigen badkamer! Zo blij mee!
Het is een soort studentenhuis, alleen is iedereen hier wel een paar jaar ouder dan mij. We wonen er in totaal met z'n tienen en zijn allemaal buitenlands. Veel komen uit Italië, Spanje en Frankrijk.

Zaterdag zijn Leendert en ik vroeg op stap gegaan om het centrum van Londen te bekennen, even lekker de toerist uithangen! Ik heb deze dag zo'n 170 foto's gemaakt.. We hebben eerst de London Eye gezien, toen met de brug over de Thames richting de Big Ben, Westminster Abby en een rondje Parliament square. Daarna zijn we naar het Buckingham Palace gelopen, waar echt heel veel mensen waren. Hierna zijn we doorgelopen naar The National Gallery. Op dit plein stonden verschillende artiesten alle toeristen te entertainen. We waren wel zat van het lopen dus hebben we nog een hele tijd langs de Thames gezeten. Hierna hebben we nog de Tower of London gezien. 's avond zijn we lekker uit eten geweest!

Zondagochtend hadden we een afspraak bij het hotel waar ik stage loop. Ambassadors Bloomsbury. We kregen hier een rondleiding door het hotel. Alles zag er echt tip-top uit. De kamers waren strak, allemaal hetzelfde, netjes en schoon. Daar hou ik van! Goed geregeld!
In de stad was totaal niet te merken dat het een zondag was, het was nog steeds super druk. 's Middags moesten we helaas afscheid nemen, Leendert ging terug naar Nederland.

Maadag was dan mijn eerste stagedag. Ze beginnen hier elke dag om 9uur en gaan om 18u weer naar huis. Ik ben erg vriendelijk ontvangen door iedereen. Ik ben voorgesteld aan bijna iedereen, dus ik kan me niet alle namen herinneren, maar tot nu toe gaat het aardig goed. Ik zit op kantoor bij Sales, deze afdeling bestaat uit 4 mensen. Sharon is mijn begeleider en de salesmanager. Esther komt uit Barcelona en is net iets ouder als mij, zij werkt er nu een jaar, samen is het gezellig! Ik zal veel samenwerken met Nadeem en Sadjib zit naast mij. 's ochtends heb ik nog een rondleiding gekregen en moest ik wat papieren invullen. Met lunch kan iedereen bij het hotel eten, dit wordt speciaal door de keuken gemaakt. Wij als afdeling lunchen tussen 13-14u, dit is best laat. Iedereen gaat omstebeurten. Aan de andere kant kom je dan precies op de goede tijd omdat er dan van alles in de keuken staat dat over is van de vergaderingenlunches. Vandaag waren dit lekkere quiches en salades enz. Maandagmiddag heb ik Joseph en Argos geholpen. Zij zorgen ervoor dat de vergaderingen en evenementen goed verlopen. Zij zetten de zalen klaar, zorgen dat alles er staat en zorgen voor het eten en drinken. Iedereen hier vind het erg moeilijk om mijn naam uit te spreken, het is echt niet te doen in het Engels. Joseph heeft er al genoeg van en noemt me nu Shakira. Ook heb ik met Esther flyers bij bedrijven in de buurt uitgedeeld om onze kerstevenementen te promoten. Om 18u was ik klaar en uitgeput.

Vandaag, dindag, heb ik een groot deel van de dag met Housekeeping meegelopen. Ik heb meegelopen met Rena uit Bangladesh. Ze moet rond de elf kamers per dag schoonmaken. Dit betekend dat je elf keer een smerige kamer binnenkomst, dat je elf keer hetzelfde ritueel moet doen, dan je dan klaar bent en weer met een vieze kamer begint. Dit was niet helemaal mijn ding. Vooral het bed opmaken is erg moeilijk. Het is wel leerzaam om elke dag ergens anders mee te lopen, je leert veel mensen kennen en je weet wat iedereen doet. Nadat de kamer schoon waren heb ik nog meegelopen bij de was en hierna nog even op kantoor.

Morgen loop ik mee bij de receptie, donderdag weer bij Joseph en vrijdag gaat het dan wat echt beginnen, dan gaan Nadeem mij vanalles uitleggen.

Londen is echt super druk. Je moet goed opletten waar je loopt en wanneer je oversteekt! 's Ochtends moet je je in de Underground proppen, wachten op de volgende is geen optie, want die is nog steeds vol. 's Middags precies hetzelfde.
Mijn collega's zijn allemaal erg aardig. Ik denk dat het wel goed komt!

Ik zal proberen nog wat foto's te uploaden!

Bye Bye!

  • 14 September 2014 - 10:57

    Baukje Aans:

    Morning Shakira....of toch maar Sjoukje,
    Heb je eeste verhaal nu ook gelezen.
    Leuk
    Groeten Baukje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjoukje

Actief sinds 11 Aug. 2014
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 5557

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 03 Februari 2015

Stage in Londen

Landen bezocht: